Wat wij doen

Home > Over Ons > Wat wij doen

Advies geven

Mobiel denken staat in de kinderschoenen. De randvoorwaarden veranderen dagelijks. Innovatie is geen optie maar een gegeven. De uitdaging is om het mobiele kanaal onderdeel te laten zijn van het grotere geheel.

Samen gaan we op zoek naar de ultieme mobiele oplossing. Met onze mobiele kennis en ervaring op creatief, conceptueel en technisch vlak als vraagbaak en startpunt.

  • Kennis sessie mobiel
    Van marketingteams tot aan directie niveau. Wij creëren draagvlak, verspreiden kennis en helpen met de idee vorming.
  • Concept challenge
    Pitch je idee, wij schieten erop. Het concept, business model en de technische haalbaarheid worden door onze experts onder de loep genomen.
  • Brainstorms
    Met het basis idee onder de arm gaan we de breedte in. Alles kan en mag. Eindresultaat: Eindeloze mogelijkheden.

Concept creatie

Een goed idee is maar een procent van een goed product. Executie is de sleutel naar de resterende 99 procent. De uitwerking van het concept is de fundering van een succesvol eindproduct.

De gebruikers staan centraal in dit proces met als doel long term user engagement. De ingrediënten om dit te bereiken zijn user experience, cross channel integratie en contextuele relevantie. Creatie ontmoet techniek.

  • (interaction) Design
    De basis van de user experience zit in het design. Denken in gebruikersgemak, met de focus op touch screens. Uiteraard in een visueel rijke ervaring.
  • Technisch concept
    De technische haalbaarheid valideren en de data uitwisselingen in kaart brengen.
  • Business case
    De passende business modellen worden uitgewerkt ter onderbouwing van het project.

Bouwen

Bij aFrogleap bouwen we alles met de huidige multi device wereld in het achterhoofd. De databron staat centraal voor de ervaring op alle devices. We bouwen front-end en back-end, altijd binnenshuis.

Native code is voor ons een belangrijke bouwsteen. De huidige mobiele ontwikkelingen maken dat hybride apps en mobiele websites voor sommige projecten de beste oplossing zijn. We geloven in kwaliteit en hanteren daarom strenge coding standaarden.

  • iOS en Android apps
    Van smartphone tot tablet. We realiseren native en hybride apps. Altijd op zoek naar de beste ervaring
  • Mobiele sites
    Interactieve HTML5 webapps voor op de smartphone of als onderdeel van een hybride oplossing.
  • Back-end / CMS oplossingen
    Solide, slimme API’s en bruikbare CMS’en. De achterkant is net zo belangrijk als de voorkant.

Activeren

Na het ontwikkelen van een sterk mobiel product is de volgende stap een slimme, relevante activatiecampagne. Dagelijks worden er duizenden mobiele apps en websites gelanceerd, de kunst is er bovenuit te steken.

Door middel van een sterk product en slimme activatie weten we de kwalitatieve doelgroep te bereiken. Dit kan worden gedaan via interne traffic en externe kanalen.

  • Slimme activatie campagne
    Met de product propositie in de hand gaan we een converterende activatie campagne ontwikkelen met externe en interne kanalen als traffic bron.
  • Mobiele integratie
    We zoeken naar betere integratie van de mobiele producten binnen de bestaande kanalen. Eigen traffic activeren is altijd stap 1.
  • Activatie vanuit het product
    Als je mobiele product toch al toe is aan een update laat ons dan een product review doen met tips ter verbetering van de user engagement.